SPOTKANIE 7
1. E- nauka - nauczanie z wykorzystaniem sieci komputerowych i Internetu, oznacza wspomaganie dydaktyki za pomocą komputerów osobistych i Internetu. Pozwala na ukończenie kursu, szkolenia, a nawet studiów bez konieczności fizycznej obecności w sali wykładowej. Doskonale uzupełnia również tradycyjny proces nauczania. E–learning to tylko jeden z elementów edukacji, dlatego edukacja w czasie rzeczywistym dotyczy znacznie obszerniejszego zasięgu usług niż e–learning.Termin e-learning, tak jak i techniki uczenia się oraz technologie kształcenia, odnosi się do stosowania w nauczaniu technologii elektronicznej w o wiele szerszym zakresie niż w ramach tradycyjnych szkoleń komputerowych, czy też nauczania wspomaganego komputerowo z połowy lat osiemdziesiątych. Jest również o wiele szerszy od pojęć nauczania i edukacji online, które oznaczają nauczanie tylko przez sieć internetową. W przypadku zastosowania technologii mobilnych, częściej używane jest pojęcie M-learningu.
E-learning służy nauczaniu na odległość oraz nauczaniu elastycznemu, jednak może być również łączony z tradycyjnym nauczaniem w formie kursów mieszanych. Ponadto e-learning umożliwia nam samodzielne wybranie preferowanego formatu dostarczania wiedzy i tempa jej przekazywania.
2. E- praca (telepraca, ang. Telework) - polega na wykonywaniu pracy w dowolnej odległości od miejsca zatrudnienia, np. siedziby firmy. W takiej formie wykorzystuje się wszelkie możliwości komputera i najnowsze rozwiązania technologii komunikacyjnej – Internet, e-mail, rozmowy na żywo, wideokonferencje.
E – praca umożliwia pracę osobom, które z przyczyn od siebie niezależnych nie mogą wychodzić z domu, np. osoby niepełnosprawne.
Zalety telepracy:
-pracownik nie musi dojeżdżać do pracy, nie spóźnia się
-firma oszczędza na stanowisku pracy (na powierzchni i zużyciu sprzętu, materiałów eksploatacyjnych)
-zatrudnienie znajdują osoby niepełnosprawne, z terenów wysokiego bezrobocia, kobiety opiekujące się dziećmi
-swoboda w organizacji czasu i miejsca pracy – można ją wykonywać w domu, telecentrum, telechatce ( to miejsca, w których gromadzą się ludzie z lokalnej społeczności, mieszkający blisko siebie, ale daleko od miejsca pracy – są one wyposażane przez firmę w potrzebny sprzęt)
-telepracownik oszczędza czas, nawet do dwóch godzin dziennie, skraca lub eliminuje koszty dojazdu do pracy
-daje poczucie większej satysfakcji z pracy, ogranicza stres, pozwala na elastyczność w wykonywaniu zadań
-zwiększa produktywność pracowników
Banki wirtualne to nowy model bankowości, dla ludzi ceniących swój czas i pieniądze, którzy chcą samodzielnie kontrolować stan swoich finansów. Banki wirtualne to także nowy model działalności biznesowej. Banki tradycyjne inwestują coraz częściej swoje środki w dopracowanie systemów bankowości online, rezygnując przy tym niekiedy z rozwoju sieci oddziałów w tradycyjnym wydaniu. E-banki są po prostu dużo tańsze w utrzymaniu, przez co zaoszczędzone środki mogą kierować na stałe doskonalenie oferty dla klientów, poprawę bezpieczeństwa informatycznego w celu lepszej ochrony depozytów bankowych klientów, a także przyciągać nowych klientów lepszymi warunkami lokat i kredytów. Dzięki temu klient otrzymuje nie tylko najlepsze ceny w danej kategorii produktów, ale jednocześnie ma zapewnioną najwyższą jakość i szybkość obsługi oraz pełne bezpieczeństwo zgromadzonych w banku oszczędności.
E-banki są również pionierami w rozszerzaniu tradycyjnej oferty banków o nowe usługi finansowe świadczone online. Coraz częściej oferują nie tylko produkty bankowe, ale również szeroką gamę produktów inwestycyjnych, umożliwiając na przykład klientom zakup jednostek uczestnictwa funduszy inwestycyjnych oraz ubezpieczeń. Stają się uniwersalnymi i wielofunkcyjnymi instytucjami finansowymi, z których dzięki Internetowi korzystać można z każdego miejsca na świecie i w każdym czasie.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz